Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
De houtgids : een geïllustreerd handboek met meer dan 100 houtsoorten en hun toepassingen
Author:
ISBN: 9057646277 Year: 2005 Publisher: Kerkdriel Librero

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Roof frames from the 11th to the 19th century : typology and development in Northern France and in Belgium; Analysis of CRMH Documentation.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9782503529875 2503529879 Year: 2009 Volume: 3 Publisher: Turnhout Brepols


Book
Damage to concrete structures.
Author:
ISBN: 9780415603881 Year: 2013 Publisher: Boca Raton CRC press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Unlike the more specialist books which deal with diagnosis techniques or non-destructive testing, with repair and strengthening of concrete structures or with specific degradation mechanisms such as sulfate attack or alkali-silica reaction, this book describes and explains the different types of damage to concrete structures comprehensively. It is written as a textbook for undergraduate and masters students, and is also helpful to practitioners such as design engineers, architects or consultants"--


Book
Van vlechtwerk tot baksteen : geschiedenis van de wanden van het boerenhuis in Nederland
Author:
ISBN: 9062550355 9789062550357 Year: 1979 Volume: 2 Publisher: Arnhem : Stichting Historisch boerderij-onderzoek,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wanden van het boerenhuis zijn uit bouwkundig en cultuurhistorisch oogpunt een aantrekkelijk onderwerp om te bestuderen: zij zijn in hun ontwikkeling in de tijd, misschien wel meer dan enig ander onderdeel van de boerderij, onderhevig geweest aan verschillende invloeden. Aan de ene kant werd hun constructie bepaald door het technisch kunnen en de beschikbare materialen; aan de andere kant leenden gevels wanden en muren van het boerenhuis zich bij uitstek om uitdrukking te geven aan de smaak en aan het werkelijke of vermeende aanzien van haar bewoners. Het spreekt vanzelf dat hierbij een grote rol speelde of deze laatsten over een ruime of krappe beurs beschikten en of zij tijden van welvaart of tegenspoed doormaakten. Als één van de oudste woonvormen heeft het boerenhuis, beter dan het stadshuis, bouwwijzen, die een lange ontwik- kelingsgeschiedenis achter de rug hebben, in zich bewaard. Maar de geschiedenis van de landelijke bouwkunst is, zoals van alle architectuur, méér dan een chronologisch overzicht van constructieve oplossingen, uiterlijke vormgevingen en ruimtelijke indelingen. Zij is vooral ook het verhaal van het denken en handelen van de mensen, die vorm aan haar gegeven hebben. Hierin nu heeft J.J. Voskuil, zonder de andere aspecten te verwaarlozen, een inzicht trachten te geven met 'Van vlechtwerk tot baksteen'. In eerste instantie heeft de schrijver, als wetenschappelijk ambtenaar verbonden aan het Volkskundebureau van de Koninklijke Nederlandse Akademie voor Wetenschappen te Amsterdam, voor een bijdrage aan de Europese Volkskunde-atlas een literatuuronderzoek verricht naar de verspreiding van de verschillende bouwmaterialen en technieken in Nederland in het verleden. Later heeft hij voor deze uitgave in de reeks Monografieën van de Stichting Historisch Boerderij-onderzoek dit onderzoek nog belangrijk uitgebreid: door bestudering van oude landmeterskaarten, schilderijen, prenten, foto's e.d. heeft hij de overgang op nieuwe technieken en materialen zo dicht mogelijk op de voet trachten te volgen. Tenslotte heeft hij bijzondere aandacht besteed aan de redenen, die de boeren gehad kunnen hebben om met oude beproefde gewoonten te breken.


Book
Renovatie & restauratie : natuursteen in Vlaanderen, versteend verleden
Authors: --- ---
ISBN: 9789046523674 Year: 2009 Publisher: Mechelen Wolters Kluwer België

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vlaanderen bezit een rijk en gevarieerd bouwkundig erfgoed, opgetrokken in steen. Natuursteen drukt zijn stempel op het uitzicht van de historische steden en maakt van kerken en kastelen de heldere bakens in het platteland. Zo is Vlaanderen anders gekleurd dan Nederland of Wallonië, dankzij meervoudige combinaties van witstenen en baksteen. Doorheen de eeuwen wordt de materiaalkeuze weerspiegeld door de technische mogelijkheden en de beschikbaarheid van de grondstof maar ook door modetrends, zodat het natuursteenlandschap in tijd en ruimte evolueert. Landschappen en bouwstijlen worden erdoor gekarakteriseerd. Het Vlaanderen van vandaag moet daarbij in zijn geologische en historische context worden geplaatst. Het natuursteengebruik blijkt behoorlijk complexer te zijn dan de rudimentaire opdeling in witsteen, zandsteen, mergelsteen of hardsteen, waartoe veel beschrijvingen zich beperken. Dit boek schetst de diversiteit aan natuurlijke bouwstenen en legt de band tussen geologisch substraat en bouwhistorie, een band die zeer innig was in onze oudste monumenten en die geleidelijk losser wordt. Alle bekende historische natuurstenen worden beschreven, onderling vergeleken, hun geologische herkomst nagetrokken, waarnaar bouwtechnische eigenschappen verwijzen, hun aanwending geverifieerd en de huidige situatie nuchter beoordeeld. Ook de problematiek van alternatieven of vervangstenen wordt behandeld. Hieruit lijkt dat dit erfgoed erg kwetsbaar is, zelfs bedreigd voor een groot aantal streekeigen steensoorten. Maar wij kunnen alleen maar beschermen wat wij kennen, en dikwijls is onbekend onbemind, zelfs in de restauratiesector. Dit werk wil een bijdrage leveren tot een betere kennis en het behoud van een authentiek en gekoesterd patrimonium.


Book
"Ten voordele en cieraat van des stad" : Studies over houten huizen in Nederlandse steden.
Authors: ---
ISBN: 9012061741 Year: 1989 Publisher: Zeist 's-Gravenhage Rijksdienst voor de monumentenzorg SDU


Book
De conversation manager : de kracht van de hedendaagse consument : het einde van de traditionele adverteerder
Author:
ISBN: 9789081516327 Year: 2010 Publisher: Culemborg Leuven Van Duuren Management LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Deze evolutie heeft een impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders blijven stilstaan. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijft aan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijke concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. Tijdens het komende decennium zal duidelijk worden dat de meest succesvolle merken door Conversation Managers beheerd worden. Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt eveneens praktische tools om uw veranderingsproces binnen de 48 uur te starten. U vindt hier concrete tips om de bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van Conversation Management. U vindt er tal van handige onlinetools die u helpen in uw nieuwe job : de Conversation Manager. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijftaan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijk concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. (Bron: covertekst)

Keywords

Marketing --- Marketing en internet. --- Strategieën. --- Advertising. Public relations --- Consumer behavior --- adverteren --- consumentenmarketing --- consumentengedrag --- reclame --- e-business --- Mass communications --- marketing --- marketingplan --- online marketing --- 380.53 --- 650 --- 659 --- AA / International- internationaal --- Consumentengedrag --- Reclame --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren social networking --- 369.4 --- 659.1 --- conversation management --- marketingstrategie --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Publiciteit, reclame, adverteren --- Management --- Business enterprises --- Computer networks --- Internet advertising --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Reclame - Public relations --- departement Algemeen 10 --- communicatiewijze --- 366 consumentenaangelegenheden --- 658.8 marketing --- 693 Handelsreclame --- 65 management --- 658.8 branding --- e-marketing --- marketingstrategieën --- 369.1 --- 658.811 --- 658.81.5 --- 658.811 Sales management --- Sales management --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Reclame. Advertising. Merchandising


Book
Het merk mens : consumenten grijpen de macht
Author:
ISBN: 9789077442128 Year: 2007 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De moderne consument wacht niet meer tot bedrijven zijn behoeften bepalen. De consument grijpt de macht. De mens wordt zelf het merk. Bedrijven en organisaties vragen zich terecht af welke rol voor hen morgen is weggelegd. In 'Het Merk Mens' gaat Fons Van Dyck op zoek naar aanleidingen en oorzaken van deze nieuwe tijdsgeest. Hij beschrijft de drijfveren die het gedrag van consumenten, werknemers en burgers bepalen. En wat brengt de toekomst ons? Dit alles is rijkelijk geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. Een BMW op de parking van een Aldi winkel. Een jong kaderlid dat zijn overuren wil laten betalen door zijn bedrijf. Klanten die zelf reclamespots maken. De wereld rondom ons lijkt vol paradoxen. De moderne consument, werknemer en burger wacht niet meer tot bedrijven zijn behoeften bepalen. De consument grijpt de macht. De mens wordt zelf het merk. Bedrijven en organisaties vragen zich terecht af welke rol voor hen morgen is weggelegd. In Het Merk Mens gaat Fons Van Dijck op zoek naar aanleidingen en oorzaken dan deze nieuwe tijdgeest. Hij beschrijft de drijfveren die het gedrag van consumenten, werknemers en burgers bepalen. En wat brengt de toekomst ons? Dit alles is rijkelijk geïllustreerd met praktijkvoorbeelden. (Bron covertekst)

Keywords

Marktonderzoek. --- Merken. --- Merkenmanagement. --- Verkooptechnieken. --- Consumentengedrag. --- Marketing. --- Merken --- Psychologie. --- merkbetrokkenheid --- maatschappijkritiek --- merken --- Marketing --- consumentengedrag --- cultuurfilosofie --- Consumer behavior --- Forecasting --- Brand name products --- 330.567 --- Consumptie 330.567.2 --- Internationaal (100) --- Maatschappelijke ontwikkeling 304 --- Technologische innovatie 60:658.012.1 --- Welvaartstaat 364.013 --- consumenten --- 339.320 --- 380.53 --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- 366.1/ --- 658.626 --- maatschappelijke ontwikkelingen --- merkenmanagement --- welvaartstaat --- 330.567 Bestedingen. Consumptie. Verbruik. Overconsumptie. Onderconsumptie. Koopkracht. Bestedingsmotieven. Huishoudelijke uitgaven. Gebruik van diensten --- Bestedingen. Consumptie. Verbruik. Overconsumptie. Onderconsumptie. Koopkracht. Bestedingsmotieven. Huishoudelijke uitgaven. Gebruik van diensten --- Consumptie: algemeenheden. Wet van de vraag in verband met de consumptie. Consumptiebehoefte. Behoeftetheorie. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- merkproducten --- 693 Handelsreclame --- Société Maatschappij --- Prospérité Welvaart --- Perspectives Vooruitzichten --- 366 consumentenaangelegenheden --- 3 sociaal-economische situatie --- .001.5 onderzoek --- merkenbeleid --- marketing --- 369.1 --- 658.89 --- Consumentengedrag --- 658.89.013 --- 338.2 --- Consumenten --- E080076.jpg --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Consumentengedrag. Koopgewoonten. Psychologie van de consument --- #KVHA:Kennisnetwerken --- #KVHA:Marketing --- 130 --- 148 --- 658.81 --- 658.8 --- consument --- merkenbinding --- merkenpsychologie --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Filosofische antropologie --- In- en verkoopsorganisatie en -techniek --- Trends --- Psychologie van de consument --- Consumptie: algemeenheden. Wet van de vraag in verband met de consumptie. Consumptiebehoefte. Behoeftetheorie --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Trend --- Consument --- Consumentenpsychologie --- Merk --- Financiewezen

Listing 1 - 9 of 9
Sort by